Als u een klacht hebt over uw behandelaar of de behandeling, dan kunt u die in eerste instantie het beste met de behandelaar zelf bespreken. Soms kan een gesprek over uw onvrede verheldering geven.
Soms is het lastig om met de behandelaar zelf in gesprek te gaan. Of u krijgt onvoldoende gehoor. Komt u er samen niet uit, dan kunt u een klachtenfunctionaris van de LVVP vragen om te bemiddelen.
Omdat het voor vrijgevestigde ggz-professionals ondoenlijk is om per praktijk een eigen klachtenfunctionaris te hebben, maakt de LVVP gebruik van de professionele klachtenfunctionarissen van Klacht&Company. U kunt hier als cliënt van een LVVP-lid een beroep op doen. De klachtenfunctionarissen zijn zodanig getraind dat zij -naast de eerste klachtopvang- kunnen bemiddelen bij de afhandeling van uw klacht.
Klachtenregeling LVVP conform de Wkkgz:
https://lvvp.info/wp-content/uploads/2021/01/Klachtenregeling-LVVP-Wkkgz-december-2020.pdf
Een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris
Een klacht indienen gaat als volgt.
- Vul het klachtenformulier LVVP-klachtenformulier in.
- Mail het ingevulde formulier naar LVVP@klachtencompany.nl.
- De klachtenfunctionaris neemt binnen 2 werkdagen contact met u op.
- U kunt de klachtenfunctionaris ook zelf bellen: tel. (088) 234 16 06.
Is uw klacht daarmee niet verholpen? Of kan in uw situatie niet van u worden verwacht dat u de klacht met uw behandelaar en/of de klachtenfunctionaris bespreekt? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. Deze geschillencommissie doet een bindende uitspraak.
De geschillencommissie heeft een digitaal portaal ingericht voor patiënten van vrijgevestigde psychologen/psychotherapeuten.
De Geschillencommissie voor Vrijgevestigde ggz-praktijken is digitaal bereikbaar en per post via Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Aan het gebruik van de geschillencommissie zijn kosten verbonden.